Møt Maren i Villa Flamingo

Marketing

,

Nyheter

 

Vi besøkte Villa Flamingo i hjertet av Tønsberg og møtte en energisk og fremoverlent daglig leder.

Vi lot oss inspirere av butikkens unike design og Marens lidenskap til butikken.

Villa Flamingo startet opp i mars 2017 på Tønsberg Torg med en visjon om å være unik og å sette kunden i fokus. Grunderen bak butikken, Maren Emilie Mørk Aamodt, startet butikken som 25 åring på stedet hun vokste opp og hadde som lekeplass i oppveksten.

 

Jeg har alltid drømt om å starte noe for meg selv i byen i mitt hjerte. Valget om å åpne butikk på torget i Tønsberg var helt naturlig.

Første driftsår kunne maren vise til en omsetning på nesten 2,3 millioner, og året etter økte hun omsetningen med godt over en million kroner. 2019 følger trenden med økt omsetning for Villa Flamingo.

 

Maren er lidenskapelig opptatt av butikken sin og har det gøy på jobb. Villa Flamingo er en frittstående butikk som fører blant annet klær, accessories, sko, smykker, interiør og stæsj. En del av nøkkelen for å kunne tilby noe unikt som folk vil ha, er å reise på messer og andre steder for å finne de helt unike varene. Vårt mål er å ha noe som passer til enhver og kundene skal føle seg velkomne og like unike som oss, fra det øyeblikket de kommer inn døren, forteller Maren.

 

Utvalget i butikken skal være så kortreist som mulig. Den lengste import-transporten er fra Europa og vi har varer fra Norske produsenter.

 

Villa Flamingo AS
Etablert: 2016
5 Ansatte i alderen 18-70 år
Nettbutikk: https://villaflamingo.no/

Klikk her for full oversikt fra proff.no

 

 

Allerede før Villa flamingo åpnet dørene så var det vi et viktig moment å ha en nettbutikk samtidig som den fysiske butikken skulle stå i fokus.

 

Jeg kontaktet flere tilbydere av kasseløsninger før jeg åpnet. En av de jeg kom i kontakt med var Driftsikker Kommunikasjon. Der møtte jeg både daglig leder Per Joar Lorvik og Teknisk leder Helge Andresen. Jeg fikk en veldig god presentasjon av kasseløsningen som de kunne tilby og hvilke muligheter som lå i systemet. Jeg følte meg trygg på at dette var den beste løsningen og jeg har ikke angret på den avgjørelsen, smiler Maren.

 

Kasseløsningen Maren valgte var et kassepunkt med integrert nettbutikk.

Løsningen til Driftsikker Kommunikasjon er veldig enkel å bruke samtidig som jeg alltid får tak i noen om jeg tenger hjelp med noe.

For oss som har 5 ansatte i alderen 18-70, er det viktig både med et lettfattelig system og at vi alltid får hjelp om det skulle være noe. Nettbutikkløsningen er veldig grei å jobbe med. For meg som aldri har jobbet med nettbutikk før, har samarbeidet med Driftsikker Kommunikasjon gjort dette enkelt.

– Jeg styrer hele nettbutikken fra kasseapparatet og ting bare virker.

Erfaringene så langt er at det å ha nettbutikk faktisk øker omsetningen fra vår fysiske butikk. Kundene får anledning til å se hva vi har før de kommer til butikken, og dette skaper mer-salg når de kommer hit. I tillegg er det en veldig god ekstra inntekt å ha en nettbutikk som er åpen hele døgnet.

Korona situasjonen i Norge rammet også Villa Flamingo med et betydelig fall i omsetningen. Maren handlet raskt og økte fokus på nettbutikken. I noen hektiske uker stod hun selv for utkjøring av varer i nærområdet. Vi kom oss igjennom det verste og nettbutikk er klart noe som blir mer og mer viktig. Et mål fremover må være at nettbutikken utgjør 50% av salget, men fysisk butikk er like viktig. Vi har også sett at befolkningen støtter opp om oss fysiske butikker.

Samarbeidet med Driftsikker Kommunikasjon vil jeg oppsummere som at de gir meg trygghet og solid oppfølging. De har vært med oss siden starten og det gir meg roen til å kunne fokusere på butikken.

 

Share this